Is er een wettelijke termijn van het ontvangen van factuur over geleverde diensten?

Wij als vereniging wachten op facturen vanaf 2013 (zaal huur 1 x per maand). na herhaaldelijk verzoek om deze te verzenden.
Hoe nu te handelen ( geen slapende honden wakker maken)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat voor vereniging? Een VvE? En gaat het om geleverde diensten zoals in de vraag of over zaalhuur zoals in de toelichting?

Antwoorden (1)

Goedendag, de verhuurder kan alsnog deze factuur verzenden.
Artikel 3:306 BW: http://wetten.overheid.nl/BWBR0005291/2016-07-01#Boek3_Titeldeel11_Artikel306
- standaard is de verjaringstermijn 20 jaar;
- bij diensten is die verjaringstermijn 5 jaar.

Facturen opstellen met een datum in het verleden (antidateren) mag echter niet, dat is valsheid in geschrifte.

Dus als ik u was, zou ik het afwachten en het onderbrengen in een reserve.